Soluţiile pentru a deveni indispensabil la locul de muncă sunt numeroase, conform specialiştilor în resurse umane. În funcţie de mediul de lucru, de echipă, de şef, şi implicit, de program, fiecare angajat poate să-şi dezvolte propriile metode pentru a ajunge printre cei mai greu de disponibilizat.
Ana Ber, senior consultant P&P România, explică faptul că o persoană poate fi un element vital pentru departament său, o dată ce nu se complace în mediocritate şi este dispus şi disponibil în a acorda suport fără a i se cere.
Pe de altă parte, Cristian Popescu, senior trainer BEST Consulting, le recomandă angajaţilor să ia pulsul organizaţiei, căutând de la început similarităţi între ei şi companie. „Au şanse mari de reuşită cei care îşi lasă la uşă aşteptările că alţii trebuie să se adapteze la ei", completează Popescu.
Construiţi-vă un „brand personal"!
Important pentru a fi remarcat de către un manager este să vă creaţi o imagine prin preluarea de noi sarcini, care pot demonstra un interes real faţă de companie. „Angajatul trebuie să-şi prezinte implicarea ca pe o dorinţă de a obţine rezultate concrete, astfel încât îşi poate asigura o comunicare constantă cu superiorul direct", precizează Popescu. În accepţiunea sa, „brandul personal" poate fi construit prin specializarea şi perfecţionarea pe o anumită activitate.
Pe lângă o imagine bazată pe iniţiativă, trebuie ca îndeplinirea activităţilor să fie într-o notă optimistă. „În cele mai multe cazuri, o persoană cu atitudine pozitivă va fi bine percepută şi acceptată de colegi", consideră Ana Ber, care îi sfătuieşte pe angajaţi să accepte feed-back-ul, să-şi respecte promisiunile, să se adapteze la specificul organizaţiei şi să fie deschişi pentru dezvoltare profesională şi personală continuă.
Mai mult, Diana Andreescu, managing partner Global HR, susţine că o atitud