Preţurile carburanţilor nemulţumesc din ce în ce mai mult românii, după ce acestea au ajuns la niveluri mai mari decât de acum doi ani, când barilul de ţiţei era la maximul de 147 de dolari. Acum, ţiţeiul este cotat la burse cu circa 80 de dolari.
Din ce în ce mai mulţi români îşi lasă maşinile acasă din cauza costurilor tot mai mari. "Am renunţat la mersul cu maşina din cauza preţurilor la benzină şi a aglomeraţiei în trafic. Salariul mi s-a micşorat din cauza crizei. Mă ducea la sapă de lemn", ne-a declarat Adrian P., care a trecut de la maşina personală la transportul în comun. La o maşină cu un rezervor de 40 de litri şi un preţ mediu de 4,5 lei pe litrul de carburant, un plin costă 180 de lei.
Dar cu această cantitate de benzină se poate circula doar 400 de kilometri în marile oraşe, deoarece consumul ajunge la 10 litri/100 de kilometri, din cauza aglomeraţiei. Cei care folosesc zilnic maşina au nevoie de două plinuri pe lună, adică 360 de lei se scurg numai pe carburanţi. Un abonament la RATB costă 50 de lei pe lună pe toate liniile, în timp ce la metrou costă 23 de lei pe lună.
TAXĂ "ROBIN HOOD"
Preţurile mari nu sunt contestate doar de şoferi, ci şi de afacerişti, care văd cum le sunt ameninţate activităţile. Reprezentanţii lor vor din nou ca Guvernul să introducă taxa de tip "Robin Hood" pentru companiile petroliere.
Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România consideră că scumpirea carburanţilor este nejustificată şi că producătorii din domeniu "au un comportament economic de tip cartel".
"Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) îşi exprimă dezacordul faţă de creşterea preţului combustibililor, în condiţiile în care preţul petrolului, eterna justificare a companiilor petroliere, inclusiv a celei care extrage petrol în România la preţul fixat de 20 de dolari/baril, a rămas stabil în