Intrarea lanturilor germane de hipermarketuri Real si Kaufland a dus cota de piata a retelei Carrefour la circa 30% in prezent, fata de aproape 50% in 2006, potrivit estimarilor ZF. Francezii care in 2001 aduceau hipermarketul in Romania au pierdut teren pe o piata care s-a triplat in ultimii trei ani, pe fondul extinderii agresive a competitorilor sai germani.
Carrefour, cel mai mare retailer alimentar din Europa, a franat brusc investitiile in expansiunea pe piata romaneasca a hipermarketurilor in 2009, dupa ce cu doar un an inainte inaugura 10 unitati si anunta planuri de extindere de 7 magazine noi pe an pana in 2012.
Schimbarea de strategie a francezilor in criza a permis celor mai mari competitori ai sai, Real si Kaufland, sa castige teren pe piata.
Real, principalul sau competitor - o retea cu un concept de retail similar celui al Carrefour - s-a extins anul trecut in patru locatii, in timp ce grupul francez a deschis doua hipermarketuri si a renuntat la o locatie din Braila.
La randul sau, Kaufland, un lant de hipermarketuri de dimensiuni mai mici si cu o politica de discount, care se concentreaza pe vanzarile de produse alimentare, si-a mentinut ritmul de expansiune in ciuda declinului consumului si a finalizat investitii in sase proiecte noi.
2009 a fost primul an in care Carrefour nu a mai tinut pasul cu extinderea rivalilor sai germani, astfel ca la finalul anului trecut Carrefour avea 22 de magazine in Romania, in timp ce Real ajunsese la 24 de locatii, iar Kaufland la 44 de magazine.
Astfel, la finalul a trei ani de ofensiva neobosita a lanturilor germane de hipermarketuri la nivel local, Carrefour avea o cota de piata de 29% pe segmentul de profil, fata de aproape 50% in 2006, potrivit estimarilor ZF pe baza rezultatelor raportate de companii si a informatiilor din sectorul de profil.
Piata hipermarketuril