Electromagnetica Bucuresti (ELMA) a reusit in ultimii sase ani sa-si majoreze afacerile de opt ori, pana la un nivel de 400 mil. lei (94 mil. euro), pe baza producerii, dar mai ales a furnizarii de energie electrica. Desi se recomanda ca producator de echipamente electrice si de telecomunicatii, circa 70-80% din afacerile companiei provin din sectorul energetic.
Electromagnetica s-a lansat in tradingul de energie electrica prin anii 2004-2005, cand pe fondul lipsei de comenzi, conducerea a luat decizia de a reorienta activitatea catre alte domenii. Anul trecut compania a furnizat circa 2.000 de MW de energie electrica, ceea ce reprezinta 4-5% din volumul total al pietei, potrivit conducerii companiei.
"Pana in anul 2000 Electromagnetica a fost foarte activa pe segmentul telecomuncatiilor. Anii '90 au fost deceniul foarte bun pentru producatorii din telecomunicatii pentru ca atunci Romtelecom si producatorii de telefonie mobila au avut o dezvoltare exploziva. Dupa care, anii 2001-2003 au fost foarte grei pentru noi pentru ca atunci acestia si-au incetat investitiile. Noi livram catre ei containere pentru echipamente. Din aceasta cauza a trebuit sa ne adaptam sau sa crapam si din toate discutiile pe tema ce sa facem am ajuns la tradingul de energie", povesteste Eugen Scheusan, directorul general al Electromagnetica Bucuresti.
In prezent, Electromagnetica furnizeaza energie electrica catre circa 150 de clienti, majoritatea din acestia pastrandu-se de la an la an.
"Piata de furnizare de energie este fluctuanta, lovita si ea de problemele celorlalte piete. Achizitia de energie se face de la Rovinari, Turceni, Hidroelectrica, Nuclearelectrica pentru a crea un cos al carui pret sa fie cat mai avantajos. Printre clienti se numara cei din industrie, clienti care produc vata de sticla, producatori de materiale de constructii, din domeniul alimen