În week-end-ul care tocmai a trecut pe Semenic se putea încă schia, dar din păcate turismul a dispărut din cauza locurilor puţine de cazare. Cele trei mari hoteluri: Semenic, Nedeea şi Gozna sunt în paragină de ani buni mulţumită unui investitor strategic dintr-o comună gălăţeană care a intrat în afaceri vânzând fier vechi, ajungând rapid în topul celor mai bogaţi români. Pe vremea când ministrul Turismului era Dan Matei Agathon, guvernul Năstase a decis să accelereze privatizarea turismului românesc. Cât de puternic a fost apăsată pedala de accelaraţie se poate vedea pe Muntele Semenic, din judeţul Caraş-Severin.
În 2000, Turist Semenic S.A. avea ca acţionari majoritari Fondul Proprietăţii de Stat (FPS) 40%; S.I.F. Transilvania 41,47%. Restul de acţiuni aparţineau celor care şi-au băgat cuponul în această afacere prin programul de privatizare în masă. Acţiunile FPS au fost preluate de Ministerul Turismului printr-o ordonanţă de urgenţă din ianuarie 2001.
Apoi, ca să se debaraseze de povara turismului montan cărăşan, ministerul a organizat o licitaţie publică cu strigare la care au participat patru doritori ce voiau să pună mâna pe afacere. Câştigătorul a fost un tânăr de 33 de ani, Stoica Gruia, care a plătit, în august 2001, 500.000 de dolari. Bani peşin. De ce a ales investitorul să procedeze astfel? Pentru că dacă ar fi achitat în rate, ar fi avut obligaţia să facă investiţii timp de trei ani de la data semnării contractului.
FĂRĂ NUMĂR, FĂRĂ NUMĂR...
Cu câteva zile înainte de privatizare se ştia că Stoica va cumpăra acţiunile pentru un italian, după cum şi declarase ulterior. Afacerea urma să se desfăşoare astfel: Stoica plătea banii, pentru că italianul se chinuia să facă rost de cash la el în ţară. Cum investitorul din Cizmă nu a făcut repede rost de bani şi văzând ce pleaşcă a prins, Stoica i-a dat cu flit, ca la