In anii de dinaintea instalarii crizei, angajatii care sareau dintr-un post in altul, ademeniti de un salariu fix mai mare decat cel anterior, rareori aruncau o privire asupra pachetului de compensatii si beneficii. Restristea financiara din 2009 a diminuat drastic valoarea beneficiilor acordate. Acum, in 2010, companiile scot asul din maneca – un pachet de compensatii si beneficii atractiv ii poate lua gandul angajatului de la mariri salariale si il poate mentine motivat in actualul context de piata, spun specialistii in resurse umane.
„Un pachet de compensatii si beneficii bine gandit, mulat pe nevoile personale ale angajatului reprezinta principalul atu al specialistului in resurse umane, care incearca sa retina angajatii in companie, mai ales in aceasta perioada”, afirma Mihaela Matei, director de resurse umane in cadrul unui grup farmaceutic din top zece de pe piata locala, prezenta la un eveniment organizat de firma de training EXEC- EDU, infiintata de ASEBUSS.
Pechetele de beneficii extrasalariale au mai multa vizibilitate in oferta de angajare a companiilor din acest an, nu datorita unei inclinatii a personalului catre beneficii non-financiare, ci din cauza prognozei de stagnare a nivelului salarial, spun recruiterii.
Matei recomanda specialistilor in resurse umane consultarea studiilor salariale pentru piata locala, pentru a putea stabili un mercurial al pachetelor de compensatii si beneficii si pentru a decide apoi politica organizatiei raportata la oferta competitiei.
„De exemplu, ca si companie, poti decide sa te pozitionezi ca nivel al salariilor sub media pietei si sa angajezi persoane tinere, care accepta un salariu mai mic, in schimbul trainingului si instruirii oferite de angajatii seniori. De asemenea, te poti pozitiona deasupra mediei salariale a pietii, si atunci recruiterii se vor indrepta catre persoane cu experienta,