Tronsoanele de autostrada Bucuresti-Moara Vlasiei si Moara Vlasiei-Ploiesti au ca termen de finalizare 2010. In realitate, lucrarile sunt departe de a fi finalizate. Potrivit informatiilor publicate pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei este realizat in proportie de 20,71%, iar Moara Vlasiei-Ploiesti se afla intr-un stadiu ceva mai avansat- 41.76%. Partile implicate in constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti nu au probleme doar cu stadiul executiei, ci si cu respectarea legii. Potrivit Curtii de Conturi, in 2008, CNADNR a efectuat plati ilegale catre constructori, statul fiind prejudiciat cu 90,3 milioane de lei.
Tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa. Valoarea proiectului este estimata la 238 milioane euro. Tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei, care are o lungime de 19,5 km, este construit de consortiul italian Pizarotti -Tirena Scavi, valoarea proiectului fiind dee 183,62 milioane de euro.
In urma controalelor Curtii de Conturi, au fost constatate "abateri de la legalitate si regularitate" care au determinat prejudicii de 2,3 milioane de lei. De asemenea, exista indicii ca a fost incalcata legea penala, prejudiciile fiind de aproape 88 milioane de lei.
CNADNR a efectuat plati ilegale catre consortiul italian pentru tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei, "reprezentand contravaloare chirie cu scadenta viitoare si contravaloare TVA rezultata prin dublarea acesteia la o parte din articolele solicitate la plata prin certificatul interimar de plata". Raportul Curtii de Conturi mai arata ca CNADNR a atribuit in mod ilegal lucrari suplimentare in cazul tr