- Diverse - nr. 508 / 23 Martie, 2010 Daca pana acum toti ministrii Educatiei sau ai Invatamantului, ori cum se va mai numi aceasta institutie in viitor, si mi se pare ca au fost vreo noua pana acum, au avut drept scop al ministeriatului lor reformarea invatamantului, fara ca intentiile lor, bune de altfel, sa se fi materializat in folosul scolii romanesti pana acum. De data aceasta, ministerul se pare ca a pus piciorul in prag. Nu au lipsit nici convulsiile sociale, sistemul educational nefiind lipsit de multe ori de miscari revendicative, initiate, indeosebi, de catre sindicalisti. Daca in urma cu vreo trei ani s-a ajuns la o intelegere a principalilor actori de pe aceasta scena, care au cazut de acord sa semneze, cu totii, un document initiat de Presedintia Romaniei, cu scopul aplicarii unei reforme unitare in invatamant, document semnat atat de parlamentari, care l-au adoptat in forumurile lor, cat si de catre sindicalisti, cat si de ministerul de resort, document abandonat intre timp, ba chiar recuzat de catre unii din sistem, de data aceasta, Ministerul Educatiei a venit cu propuneri de genul punct ochit, punct lovit. Proiectul noii Legi a Educatiei, care se afla in dezbatere publica inca si in aceasta saptamana, inainte de a ajunge in Parlament, prevede cateva schimbari radicale in ce priveste organizarea invatamantului romanesc, scopurile acestuia. Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, el insusi un om educat si instruit in scoli Occidentale de prestigiu, propune romanilor o cu totul alta abordare a scolii romanesti, una care va fi chemata sa inarmeze elevii, in primul rand, cu competente pentru viata. Pentru prima data se spune clar ce li se cere elevilor, ce trebuie sa faca ei si ce rezultate trebuie sa obtina, deci care va fi finalitatea procesului instructiv-educativ romanesc. Concomitent, sunt chemati la o noua abordare a invatamantului atat cadrele