România a vândut în Germania mai multe autoturisme decât a importat din această ţară
Rezultatele se datorează, în mare parte, faptului că Germania a derulat, anul trecut, un program generos de prime de casare
Unul din principalii beneficiari ai programului a fost producătorul român Dacia, controlat de Renault
Exporturile de automobile Dacia pe piaţa germană, stimulate o perioadă şi de primele de casare generoase acordate de stat, au generat un excedent comercial pe acest segment în 2009, a anunţat, ieri, preşedintele Institutului Naţional de Statistică, Vergil Voineagu.
Astfel, România a vândut în Germania anul trecut mai multe autoturisme decât a importat din această ţară şi a trecut astfel de la un deficit comercial pe sectorul auto de 762,8 milioane euro în 2008 la un excedent de 306,4 milioane euro, potrivit datelor INS.
Preşedintele INS, Vergil Voineagu, a arătat că deficitul comercial în relaţia cu Germania s-a redus anul trecut 67,4%, "în principal datorită creşterii exporturilor de autoturisme, susţinut de programul de înlocuire auto promovat de Guvernul german".
Totuşi, balanţa comercială în ansamblu a rămas deficitară cu Germania, cu un dezechilibru de aproape 1,3 miliarde euro, al patrulea ca mărime. Germania a derulat, până în luna august din 2009, un program generos de prime de casare, acordând 2.500 euro pentru schimbarea unei maşini vechi cu una nouă. Unul din principalii beneficiari ai programului a fost producătorul român Dacia, controlat de Renault. Vânzările modelului Logan pe piaţa din Germania aproape s-au dublat anul trecut, piaţa germană devenind cea mai mare pentru produsele Dacia. Potrivit datelor prezentate la începutul anului de producătorul auto, Dacia a vândut, anul trecut, în Germania, 84.708 de autoturisme, în urcare cu 231,3% faţă de 2008. Pe relaţia Rusia, deficitul s-a restrâns anul trecut ca