In crizele de comunicare online, nu un articol sau altul ridica cele mai mari probleme, ci comentariile cititorilor, apreciaza Ioana Manoiu de la agentia GMP PR. Companiile si agentiile lor de relatii publice se lovesc, in continuare, de multe obstacole in incercarile lor de a isi transmite mesajul in noile media: tendinta sa trateze mediul interactiv asemenea mediilor offline, nevoia sa creeze continut dedicat si riscul sa piarda controlul asupra mesajului, potrivit mai multor participanti la evenimentul PR Forum, desfasurat marti.
O buna parte din discutie s-a axat asupra riscurilor si posibilitatilor pe care le au specialistii in relatii publice intr-o perioada in care, dupa cum a spus Claudiu Serban (Evenimentul Zilei), "mass-media este fara indoiala digitala. Este, nu va fi".
Ce au spus participantii la runda de discutii pe tema impactului pe care il are asupra relatiilor publice cresterea Internetului, insotita de pierderile mari pe care le inregistreaza, acum, media traditionale:
Ioana Manoiu, managing partner, GMP PR:
Este o mare diferenta intre online si offline. Prima capcana este sa le tratezi la fel. Iti iei o mare teapa pentru ca regulile din offline nu se aplica in online. Exista diferente de limbaj, mod de abordare, tactici. Ce facem acum este sa invatam noul limbaj.In crizele de comunicare pe online, cea mai mare problema nu este articolul propriu-zis, ci comentariile din subsolul lui, care iti ataca clientul. Lucrurile scapa de sub control in online. Oamenii de PR nu vor sa plateasca (pentru aparitia unor articole in presa care sa nu fie marcate ca publicitate, n.r.). Cu banii poti sa faci alte lucruri, iar ca business de PR asta imi omoara avantajul competitiv in fata concurentilor mei. Asa ne tranformam toti in agentii de cumparat spatiu, ca la media buying.
Lucian Mandruta, creative director "Echipa de P