Orice român care este descurajat de taxa de mediu îşi poate înmatricula maşina, cu 650 de euro, în Bulgaria. Înmatricularea unui autoturism la Ruse durează câteva ore, toate operaţiunile desfăşurându-se în aceeaşi curte.
Automobilele cu numere de Bulgaria sunt din ce în ce mai frecvente pe străzile din România. Majoritatea aparţin însă unor cetăţeni români. Potrivit unor date neoficiale, numărul românilor care îşi înmatriculează maşina în Bulgaria este de 30 de ori mai mare decât acum doi ani. Principalul motiv: taxa de mediu din România care, în cazul maşinilor mai vechi, ajunge la câteva mii de euro. În schimb, la bulgari, taxa de poluare este mult mai mică.
Statul ne-a păcălit: Nu s-a cheltuit decât 10% din taxa auto!
De azi plătim taxă auto şi pentru maşinile Euro 4
Rromi analfabeţi, cu permise auto ungureşti
De exemplu, pentru maşinile cu puterea maximă de până la 163 CP (cai-putere) , se plătesc cel mult 110 euro. Bulgarii nu ies însă în pagubă, pentru că aceste maşini nu vor polua la ei, ci în România. Iar industria înmatriculărilor aduce prosperitate oraşelor bulgăreşti de la frontieră.
Pe lângă serviciul de bază, executat de KAT (Poliţia Rutieră bulgară, care include şi Registrul Auto), se dezvoltă unităţi de service, birouri de notari şi de traducători autorizaţi şi case de schimb valutar. Apar chiar şi mici hoteluri, pentru că, uneori, procedura de înmatriculare nu se rezolvă într-o singură zi, iar solicitantul român, venit uneori de la sute de kilometri - din Moldova sau din Ardeal -, preferă să înnopteze în Bulgaria decât să se întoarcă în ţară.
Statul român pierde
Mulţi români au ales să-şi cumpere automobile second-hand din Occident datorită preţului de vânzare mult mai mic. Apoi au căutat soluţii să le înmatriculeze cât mai ieftin. De exemplu, pentru un Land Rover Freelander cu motor Euro 3, din 2001, de