Cele câteva măsuri prezentate de Guvern ca plan vizionar anticriză sunt, de fapt, decizii administrative curente. Impactul va fi neglijabil, aşa cum s-a întâmplat şi anul trecut. După ce, în 2009, a întocmit un aşa-zis plan anticriză care, deşi în varianta iniţială cuprindea peste 60 de propuneri, nu a avut efectul scontat, Guvernul revine în 2010 cu măsuri şi mai lipsite de importanţă. Din lista de propuneri de anul trecut, prea puţine s-au transpus în acte normati
Cele câteva măsuri prezentate de Guvern ca plan vizionar anticriză sunt, de fapt, decizii administrative curente. Impactul va fi neglijabil, aşa cum s-a întâmplat şi anul trecut.
După ce, în 2009, a întocmit un aşa-zis plan anticriză care, deşi în varianta iniţială cuprindea peste 60 de propuneri, nu a avut efectul scontat, Guvernul revine în 2010 cu măsuri şi mai lipsite de importanţă. Din lista de propuneri de anul trecut, prea puţine s-au transpus în acte normative sau proiecte. „Să luăm exemplul României, unde Guvernul a anunţat, în februarie 2009, un pachet de stimulare a economiei în valoare de 13 miliarde de euro, pentru a combate efectele crizei. Ideea era de a aloca cea mai mare parte, de peste zece miliarde de euro, pentru proiecte de infrastructură. Până acum, «stimulii» au fost mai mult imaginari decât reali; puţine proiecte au fost demarate, iar efectul asupra creşterii economice a fost neglijabil“, arată un document al Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Dacă planul din 2009 a avut efect „neglijabil“, cel anunţat recent va avea efect zero. Pe lângă faptul că măsurile nu pot fi nici măcar cuantificate, de exemplu Guvernul să facă un calcul referitor la suma care ar urma să fie lăsată de stat în economia reală, nici nu au o influenţă pe termen mai lung. Măsurile nu fac parte dintr-o viziune mai amplă, care să vizeze regândirea sistemului de taxare, de exem