Alexandru Eftimiu, directorul de vanzari al diviziei de componente auto a grupului Bosch, a declarat ca unul dintre cele mai exacte barometre ale economiei este sectorul autocamioanelor, iar daca consumul de componente auto diesel din partea transportatorilor rutieri este constant sau creste, exista obligatoriu crestere economica.
"Pentru Bosch este un indicator foarte clar: merg camioanele, merge economia. Daca sunt vanzari de componente diesel pentru camioane, inseamna ca economia in general merge bine, camioanele si transportatorii lucreaza, undeva se produce, ceva trebuie mutat din locul A in B", a spus Eftimiu.
Bosch Romania este unul dintre cei mai mari importatori de pe piata locala de componente auto, evaluata de principalii distribuitori la aproximativ un miliard de euro in 2010, la fel ca si anul trecut.
Bosch Romania estima pentru anul trecut afaceri de 159 mil. euro, putin mai jos fata de rezultatul de 161 mil. euro din 2008. Compania activeaza pe piata locala in sectorul componentelor pentru autovehicule, tehnica industriala, bunuri de consum, tehnica pentru cladiri si scule. Bosch are in Romania si divizia Buderus, furnizor de echipamente termice, o fabrica ce produce echipamente si tehnica industriala in Blaj, dar si un call-center in Timisoara.
In 2009 consumul de componente auto s-a redus in urma restrangerii kilometrilor parcursi de persoanele fizice si juridice, in special cel din partea transportatorilor rutieri. In sectorul transportatorilor a aparut chiar si o practica mai putin obisnuita de reparare a autocamioanelor. "A fost mai slab 2009 si s-au gasit si alte solutii de reparare. Se demonteaza o componenta de pe un camion care este scos din circulatie din lipsa comenzilor si este instalat pe un autocamion bolnav care este exploatat", a explicat Eftimiu.
Cand revine piata?
"Aceasta este principala intre