Patronii de taxi se plâng că zilnic angajaţii primesc cel puţin 10 - 15 comenzi false. Taximetriştii păcăliţi sunt convinşi că printre colegii lor se fac glume de prost gust pentru a le crea pagube.
Concurenţa nu are întotdeauna efecte pozitive. Acest lucru este demonstrat de numeroasele ţepe pe care le iau şoferii de la firmele care au tarifele cele mai mici. Deseori, şoferii de la TaxiRO şi Mara sunt solicitaţi la adrese „fantomă, chiar de colegii lor, şoferi la alte companii de taxi din oraş. „Alaltăieri am luat o ţeapă eu şi încă un coleg de-al meu. Ne-am dus până la ieşirea din oraş, în zona Metro. Ca să ne întoarcem fără client", explică Stelian Raţ, un şofer păcălit. „Avem cel mai mic tarif în oraş şi evident că, din această cauză, avem şi cele mai multe comenzi. Unii nu mai încap de noi", adaugă Raţ.
Patronul companiei, Liviu Cosma, spune că, în urmă cu două săptămâni, a luat primele măsuri pentru a opri invazia comenzilor „fantomă". „Am contactat Romtelecom, pentru a putea avea o monitorizare a numerelor de telefon de pe care se fac solicitările de comenzi. Ţepe de acest gen nu se trag numai la noi. Din păcate, suntem în top la comenzile false, cu câte 15 pe zi însă de asta beneficiază şi şoferii de la alte firme de taxi", explică patronul.
Şoferii sunt revoltaţi
„Este urât că unii se poartă prosteşte, dând comenzi aiurea. Mai ales acum, când este criză, iar carburanţii se tot scumpesc. Ţeparii nu se gândesc că, poate, mâine va fi rândul lor să străbată tot oraşul pentru a onora o comandă falsă", spune Alexandru Lucaci, proprietarul companiei de taxi Usi.
„Dacă stăm mai mulţi în aceeaşi staţie de taxi, ceilalţi şoferi, ştiind că noi suntem mai ieftini, dau pe loc comenzi, pentru a obţine întâietatea în cazul în care apare vreun client. Şi eu am luat astfel de ţepe şi, dacă l-aş fi prins pe cel care a sunat