Perioada Pastelui, in mod traditional una dintre cele mai bune pentru producatorii de vin, nu mai aduce cresterile de 40-50% din anii precedenti, cei mai optimisti jucatori sperand la un avans de 10% in timp ce majoritatea considera ca vanzarile vor fi la nivelul de anul trecut.
"Lunile februarie si martie se situeaza la nivelul anului 2008 deci sunt cu aproximativ 10 % mai ridicate decat in 2009. Procentual, vanzarile sunt de circa 12% din totalul anual", a spus Alin Ursu, administrator al producatorului de spumante Angelli Spumante & Aperitive.
Alaturi de Angelli, o alta companie care vede vanzari in crestere este Halewood. In acest caz cresterea este de 7% comparativ cu aceeasi perioada din 2009, insa se produce in conditiile in care in 2009 vanzarile au stagnat de Paste.
Angelii si Halewood se numara printre cei mai optimisti producatori anul acesta, in conditiile in care alte companii precum Murfatlar si Tohani, ca de altfel si retailerii, se uita la stagnari.
"In perioada premergatoare sarbatorilor pascale, Murfatlar estimeaza vanzari de aproximativ 3,1 milioane de litri de vin, in valoare de peste 18 milioane de lei (4,3 mil. euro - n. red.). Sarbatorile pascale reprezinta un varf de consum care vinde cu circa 20-25% mai mult decat o luna normala. In luna aprilie 2009 Murfatlar a vandut aproximativ 2 milioane de litri de vin. Anul acesta speram sa atingem cifrele amintite mai sus pentru Pastele din 2010", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.
Majoritatea producatorilor ruleaza peste 10% din vanzari in aceasta perioada, ceea ce inseamna ca la o piata totala a vinului de circa 400 mil. euro anul acesta, Pastele ar genera circa 40 mil. euro. Cu toate acestea, cea mai buna decada pentru companii ramane Craciunul.
"Cea mai importanta perioada pentru noi este noiembrie - decembrie, cand realizam peste 4 milioane de st