Liniile directe Sibiu-Brasov, Bucuresti-Giurgiu, Marasesti-Focsani, Buda-Slanic sau Timisoara-Bucuresti (intre Balota si Valea Alba) sunt inchise circulatiei, intrerupte sau deviate pe alte rute mai lungi, dupa ce in ultimii cinci ani s-au rupt trei poduri importante la Cartisoara (jud. Sibiu) in 2009, Gradistea (jud. Giurgiu) in 2005 si Putna Seaca (jud. Vrancea) in 2005, scrie revista Business Construct care va aparea maine, impreuna cu Ziarul Financiar. Cea mai recenta ruta inchisa (Turnu-Severin-Filiasi), in luna februarie a acestui an, in urma unor alunecari de teren in localitatea Balota (jud. Mehedinti), este singura care va fi reparata in 2010.Desi podurile ar avea nevoie de investitii de doar 40 mil. euro, CFR SA nu are prevazut nici anul acesta in buget reabilitarea podurilor de la Gradistea, lucrari estimate la peste 20 mil. euro, Putna Seaca (13,3 mil. euro) sau de la Cartisoara, lucrari estimate la 4-5 mil. euro. Aproape 40% din reteaua de cale ferata si peste 60% din numarul total de poduri si podete au depasit termenul limita la care ar fi trebuit reparate, situatie care sporeste riscul producerii de accidente. Potrivit unui raport recent al CFR SA, linia de cale ferata are nevoie de investitii de 900 mil. euro pentru a asigura viteza standard europeana de 160 km pe ora, dar nu exista finantare.
Cinci rute inchise sau deviate din cauza unor poduri rupte sau a unor alunecari de teren, un oras risca sa fie izolat feroviar daca se va prabusi tunelul de legatura si multe linii aflate in pericol sa se prabuseasca este pe scurt bilantul actual al caii ferate.
"Calea ferata a fost fortata sa devina neatractiva prin lipsa investitiilor in infrastructura, care a dus la izolarea unor localitati precum Giurgiu, prin prabusirea in 2005 a podului de la Gradistea, sau a orasului Galati, prin riscul crescut de prabusire a tunelelor aflate la intrarea i