Intrarea pe piata berii in 2008 permite producatorului Borsec sa atace in acest an segmentul energizantelor cu investitii minime, pentru ca bauturile Elektrik sunt imbuteliate pe aceeasi linie cu berea Albacher la cutie.
In plus, pana acum compania nu a demarat o ofensiva puternica pe segmentul de promovare pentru sustinerea noului brand. Cu toate acestea, Romaqua si-a anuntat tinta pentru primul an: atingerea unei cote de piata de 3-4% cu Elektrik, ceea ce i-ar putea aduce vanzari de 1-2 mil. euro in 2010, segmentul bauturilor energizante fiind estimat la 40-50 mil. euro in acest moment.
Lupta pe segmentul energizantelor este dura, piata de profil fiind dominata de austriecii de la Red Bull care detin o cota de circa 50%, potrivit datelor din 2008.
La randul sau, imbuteliatorul Coca-Cola - cel mai mare jucator pe piata bauturilor non-alcoolice - detine in portofoliu energizantele Burn, produs situat pe acelasi segment de pret ca si Red Bull.
Noul pariu al lui Octavin Cretu, actionarul majoritar al grupului Romaqua, este insa dezvoltarea unui segment inferior de pret.
"Pretul Giusto Elektrik este imediat sub cel al competitorilor Red Bull si Burn", a declarat Radu Lazaroiu, directorul general al Romaqua Group Borsec.
In topul celor mai vandute bauturi energizante din Romania intra, alaturi de Red Bull si Burn, si brandul austriac Power Horse, importat de catre compania Dacardi Impex. Si grupul fratilor Micula din Bihor, European Drinks, este activ pe piata energizantelor, acesta avand in portofoliu bautura Rienergy din 2007.
Fratii Micula au promovat produsul si la export, insa nu sunt disponibile informatii despre vanzarile realizate in ultimii ani de companie pe segmentul de profil. Ca pret, Rienergy este situat pe segmentul de intrare (cel mai de jos) al pietei bauturilor energizante.
Producatorul Borsec mizeaza