În primele două luni ale anului, poliţiştii de frontieră au descoperit 36 de autoturisme, declarate furate din străinătate, de 2 ori mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Principalul "furnizor" de autovehicule furate, care tranzitează frontierele României, rămâne, în continuare, Italia, iar persoanele implicate provin din România, Republica Moldova şi Bulgaria.
"De la începutul anului până în prezent, poliţiştii de frontieră au descoperit 36 autoturisme de lux, 4 automarfare, 2 utilaje, 2 microbuze şi o motocicletă declarate furate în străinătate, dar şi în România. În perioada similară a anului 2009, au fost depistate 18 autoturisme furate, iar în anul 2009 au fost depistate, în total, 198 de maşini furate", informează un comunicat emis, ieri, de Poliţia de Frontieră.
Din analizele efectuate de poliţiştii de frontieră în cazurile depistate în zonele de competenţă, s-a stabilit că, în general, reţelele de traficanţi sunt organizate pe două tipuri mari, respectiv cele specializate în furtul autoturismelor de lux (Chrysler, Mercedes, BMW etc.) şi cele specializate în furtul autoturismelor de categorie mijlocie (Fiat, Opel, Seat etc.).
De asemenea, şi în acest an, s-a constatat că reţelele specializate continuă să se ocupe cu furtul din străinătate al unor utilaje, forestiere sau agricole, care sunt transportate în baza unor documente false, în România, în primele 2 luni din anul 2010 fiind depistate două astfel de utilaje furate din străinătate, a căror valoare depăşeşte suma de 200.000 euro. Acestea se adaugă altor 22 de utilaje furate şi descoperite de poliţiştii de frontieră în cursul anului 2009, a căror valoare depăşeste suma de 2,5 milioane euro.
Metodele de operare
Ca moduri de operare ale traficanţilor, analizele arată că "se practică" frauda la asigurări - cu acordul proprietarului, maşina este tra