RCS&RDS, una dintre cele mai mari companii telecom locale, a lansat o oferta prin care le propune clientilor existenti pentru serviciile sale de televiziune sa cumpere si telefonie fixa si internet printr-un echipament care se conecteaza la reteaua de telefonie mobila 3G, la preturi care pornesc de la 10 lei (2,45 euro) pe luna.
Una dintre cele mai importante mize ale acestei lansari o reprezinta baza de 1,1 milioane de clienti pe televiziunea prin satelit, aflata preponderent in mediul rural, pe care RCS&RDS spera sa o convinga sa achizitioneze un nou serviciu. Cea mai mare companie telecom controlata de un roman, cu afaceri de 710 mil. $ anul trecut, spera ca astfel sa profite de faptul ca in mediul rural si in orasele mici infrastructura de telefonie fixa este inexistenta sau are o acoperire redusa. Pana acum, aceasta strategie de a convinge clientii de TV sa cumpere si alte servicii a dat rezultate: din cei 2,7 milioane de clienti pe serviciile TV ai RCS&RDS din Romania 1,1 milioane au cumparat si internet fix, 1,5 milioane - telefonie fixa (prin cablu), iar 1,35 milioane - telefonie mobila. De altfel, cifrele au fost suficient de mari cat sa atraga atentia gigantului Deutsche Telekom, care nominalizeaza acum operatorii TV care se extind agresiv pe segmentul telecom pe lista celor mai importante amenintari competitive.
"Asa cum o arata cazul RCS&RDS si UPC, din ce in ce mai multi operatori de servicii TV intra pe pietele noastre. Ceea ce vedem este ca disponibilitatea ridicata a oamenilor de a plati pentru TV este o metoda de a ne pastra clientii si de a reduce numarul celor care renunta la serviciile noastre, in special la telefonia fixa", declara recent Guido Kerkhoff, managerul Deutsche Telekom (DT) care raspunde de anul trecut de operatiunile nemtilor in Europa de Sud-Est. DT controleaza in Romania companiile Romtelecom, Cosmote (Zapp) si Germa