În sfârşit, ministerul apărării a dat publicităţii suma pe care o vom plăti pentru cele 24 de avioane F 16, la mâna a doua, cu tot cu revitalzare, cu armament, cu pregătirea piloţilor,cu simulatoare de bord, cu muniţie: 1,3 miliarde de dolari. Totuşi, în 2008, pentru aceeaşi ofertă, se vorbea de o sumă de 800 de milioane de dolari.
În al doilea rând, Financiarul face, în numărul de mâine, un calcul just. Polonia a plătit, pe 48 de avioane F16 noi, în 2003, cu totul, doar 3,5 miliarde de dolari. Cu tot cu pregătirea piloţilor, muniţie, etc. Cei de la Financiarul susţin că în cazul României, la cei 1,3 miliarde de dolari iniţiali s-ar mai adăuga un miliard pentru mentenanţă. Asta înseamnă că noi dăm pe un avion vechi cam aceeaşi sumă ca Polonia pe un avion nou. În plus, polonezii şi-au asigurat contracte de offset de la americani în valoare de nouă miliarde de dolari. Noi nu ştim încă dacă va exista sau nu vreun offset. Deşi am fost cuminţi şi am primit cu braţele deschise scutul antirachetă.
Aşteptăm ca autorităţile, care dau informaţii cu linguriţa în cazurile importante, să ofere o explicaţie pentru diferenţa de preţ cu care americanii au venit la noi şi la polonezi, dacă ea există într-adevăr. Or fi piloţii noştri mai căpoşi şi mai greu de pregătit decât ai polonezilor?
În sfârşit, ministerul apărării a dat publicităţii suma pe care o vom plăti pentru cele 24 de avioane F 16, la mâna a doua, cu tot cu revitalzare, cu armament, cu pregătirea piloţilor,cu simulatoare de bord, cu muniţie: 1,3 miliarde de dolari. Totuşi, în 2008, pentru aceeaşi ofertă, se vorbea de o sumă de 800 de milioane de dolari.
În al doilea rând, Financiarul face, în numărul de mâine, un calcul just. Polonia a plătit, pe 48 de avioane F16 noi, în 2003, cu totul, doar 3,5 miliarde de dolari. Cu tot cu pregătirea piloţilor, muniţie, etc. Cei de la Financiarul susţin că î