Ce au cele trei lucruri în comun? Păi, e evident că tema preferată de marea majoritate este sexul. Şi mai nou sexul este cel mai “vândut” de toată lumea, mai ales când vine vorba de comerţul online. Prin mailuri, mesaje, oferte şi reţele sociale. Dar ce e mult strică. Aici intervine marketingul autorizat, o ramură mai puţin utilizată (încă) de producători.
Permission marketing-ul (marketingul autorizat) se referă la privilegiul (nu dreptul) unui producător sau al unei firme de a trimite anticipat mesaje personale şi relevante despre produsele sau serviciile lor, eventualilor viitori clienţi (spune Seth Godin, cel care a definit pentru prima dată această nouă ramură a e-marketingului)
Şi acum partea care îmi place cel mai mult : permission marketing-ul înţelege noua putere a consumatorului, cea de a IGNORA marketingul (cu toate metodele lui) şi ştie că cel mai bun mod de a atrage atenţia clienţilor este RESPECTUL cu care îi tratează. Şi asta pentru că atenţia pe care o acordă un client produsului tău este un bun de preţ (mai ales în perioada asta) pe care, în cazul în care se răzgândeşte, nu-l mai primeşte înapoi.
Atenţia consumatorului devine astfel ceva important, un bun extrem de valoros ceva ce trebuie valorificat şi întreţinut. E ca atunci când vrei să faci sex. Ca în cazul unei relaţii aflată la început, doar nu îi ceri celui din faţa ta o partidă de sex de la prima întîlnire, aştepţi să-i câştigi încrederea în timp ( prin aceleaşi metode trebuie să te ocupi şi de marketarea unor produse: construieşti bucăţică cu bucăţică încrederea şi respectul celei sau celei din faţa ta, asculţi tot ce are ea(el) de spus – chiar dacă uneori e plictisitor sau neimportant, petreci cât timp poţi în compania respectivei (respectivului) ori de câte ori se poate, oferi câte ceva, nu neapărat ceva scump dar câte un cadou mic nu strică- şi nu aştepţi nimic în sch