Primul studiu dedicat pietei bunurilor de larg consum publicat in acest an arata ca in luna ianuarie a continuat contractia pietelor bauturilor si a tigarilor, doua dintre cele mai mari categorii din sectorul FMCG, cu a valoare de peste 2 miliarde de euro fiecare. "Anul 2010 a debutat cu scaderi de volume. Principalele necunoscute de care depinde dinamica pietei FMCG in acest an sunt PIB-ul, inflatia, deblocarea creditarii si evolutia remiterilor romanilor care muncesc in strainatate", se arata intr-un studiu al companiei de cercetare a pietei MEMRB. Piata vinului s-a contractat cu 5% in volum in ianuarie fata de prima luna din 2009, apa minerala si berea inregistrand rate de declin de doua ori mai mari in acelasi interval. Spre comparatie, piata apelor minerale s-a diminuat anul trecut cu aproape 20% in volum fata de 2008, un ritm similar de declin fiind inregistrat si pe piata berii, in timp ce bauturile racoritoare carbonatate si-au diminuat vanzarile la nivel local cu 16%. In prima luna din 2010, declinul pietei de bauturi carbonatate a fost de 20%.
Chiar si ice tea-ul (ceaiul gata-preparat), segment in care vanzarile se dublau in perioada 2006-2007, s-a contractat in acest an, fiind inregistrata o scadere de 18% in ianuarie, mai arata datele MEMRB. Cea mai mare piata din sectorul FMCG ca valoare a vanzarilor, tigaretele, s-a contractat cu 24% in volum in ianuarie fata de aceeasi luna din 2009, insa producatorii de profil pun declinul pe seama cresterii contrabandei.
Primul studiu dedicat pietei bunurilor de larg consum publicat in acest an arata ca in luna ianuarie a continuat contractia pietelor bauturilor si a tigarilor, doua dintre cele mai mari categorii din sectorul FMCG, cu a valoare de peste 2 miliarde de euro fiecare. "Anul 2010 a debutat cu scaderi de volume. Principalele necunoscute de care depinde dinamica pietei FMCG in acest an sunt P