Criza economica a schimbat multe modele de business. In prezent, operatorii de telefonie sunt dispusi sa imparta veniturile cu furnizorii dar, in acelasi timp, sunt interesati sa minimizeze pe cat posibil costurile de achizitie si operare, dupa cum spune Bogdan Danila, CFO si chief business development officer la Computaris International, companie specializata in consultanta, integrare de sisteme si dezvoltare software pentru industria telecom din Europa, Orientul Mijlociu, Africa si Asia.
In telecom piata creste intr-un ritm accelerat pe aproape toate segmentele. “Exista, de exemplu, o tendinta de a plasa serviciile in “the cloud” ca SaaS (Software as a Service) in loc de a apela la o livrare mai scumpa in premisele operatorilor de telefonie. Ritmul de crestere al acestui segment e de 25% pe an, iar noi avem deja in portofoliu cateva solutii in acest domeniu”, a declarat Danila intr-un interviu acordat Wall-Street.
Desi industria de telecomunicatii avanseaza rapid, operatorii de telefonie sunt interesati, in prezent, de modele de business care sa le micsoreze riscurile.
Criza i-a speriat incat sunt dispusi sa imparta veniturile cu furnizorii, dar sa minimizeze costurile de achizitie si pe cele de operare, dupa cum spune reprezentantul Computaris.
“Bugetele de achizitii au scazut, insa nu ca in alte industrii. Practic, telefonul mobil a devenit parte din viata fiecaruia. Oricat de dura ar fi criza, nevoia de comunicare a tuturor va ramane la un nivel similar. Insa presiunea pe preturi resimtita de operatori, precum si cea pusa pe furnizori, devine din ce in ce mai mare. Competitia este acerba, departamentul financiar este implicat in tot mai multe achizitii si din ce in ce mai multe decizii se iau pe considerente de cost”, explica Bogdan Danila (foto).
Computaris are sediul central in Anglia, opereaza din centrele sale de expertiza din