UPC, numarul doi pe piata locala de cablu TV, a inregistrat in ultimul trimestru al anului trecut venituri de 31,3 mil. euro, in scadere cu 6,6% fata de anul precedent, potrivit datelor din raportul financiar al grupului american Liberty Global (LGI), actionarul majoritar al companiei. "In Romania, competitia a contribuit la scaderea veniturilor din serviciile TV si a veniturilor totale. Ca raspuns la competitia din Ungaria si Romania, am implementat strategii agresive de preturi si de marketing", potrivit datelor din raport. Cei mai mari rivali ai UPC din Romania sunt RCS&RDS si Romtelecom.
UPC a incheiat T4 2009 cu 1,07 milioane de clienti pe principalul business - cablul TV, in scadere cu 4% fata de 2008, insa compania a raportat cresteri pe celelalte segmente (telefonie, net, satelit). In plus, UPC a inregistrat evolutii pozitive in vanzarea de servicii TV mai scumpe, precum cablul digital, televiziunea HD si recorderul digital (DVR).
La nivelul intregului an, veniturile UPC au fost de 123,4 mil. euro, in scadere cu 15% fata de anul precedent. Reprezentantii companiei spun ca pentru analiza performantelor companiei mai relevante ar fi cifrele in lei. "Din punct de vedere operational cifrele relevante pentru UPC Romania sunt cele exprimate in lei, pentru ca si tarifele companiei sunt exprimate in moneda locala. Astfel, veniturile in lei ale UPC pe anul 2009 de pe segmentul rezidential au inregistrat o crestere de aproape 2% in conditiile in care compania a avut anul trecut o strategie de mentinere a cotei de piata, care a presupus si unele reduceri ale tarifelor. In ceea ce priveste evolutia veniturilor din trimestrul patru 2009, UPC a inregistrat o crestere a veniturilor in lei de 2% fata de trimestrul anterior", au precizat pentru ZF oficialii UPC, fara a preciza valoarea exacta a veniturilor. Veniturile diviziei business au scazut.
UPC a obt