Jucatorii de pe segmentul instalatiilor incep sa se orienteze catre pietele externe, acesta fiind unul dintre principalele obiective in acest an, pe fondul unei evolutii incerte a sectorului constructiilor si dupa scaderi de peste 30% ale afacerilor in 2009. In tot acest timp, piata locala de instalatii ar putea sa revina odata cu reluarea investitiilor in sectorul imobilar, dar nu mai devreme de a doua jumatate a anului.
Dupa un an in care afacerile companiilor din sectorul instalatiilor, care ocupa o pondere de 30% din totalul pietei constructiilor - echivalentul a circa 4 mld. euro, au scazut cu 15% si chiar cu peste 30%, proprietarii acestora incep sa ia in considerare extinderea catre pietele externe ca strategie de business pentru 2010. Cat despre piata locala, companiile asteapta revenirea investitiilor din imobiliare, care deocamdata sunt in continuare in stand-by.
"In prezent analizam o serie de oportunitati pe pietele externe. Evident, pana cand piata locala isi va reveni, suntem interesati de posibilitatile care apar pe alte piete. Speram insa ca revenirea pietei nationale se va petrece intr-un ritm firesc, astfel incat in viitor sa existe o evolutie sanatoasa", a declarat Ioan Silviu Dobosi, directorul general al companiei Demark Construct din Timisoara, specializata in domeniul instalatiilor si constructiilor.
Compania a mai livrat pana in prezent pe pietele externe, insa pana acum nu a reprezentat o optiune strategica pentru Demark extindrea operatiunilor externe.
"In perioada 2006-2009 am furnizat echipamente si am efectuat lucrari pentru cateva proiecte in afara tarii, in Ucraina si Bulgaria, dar nu a fost o optiune strategica a companiei, piata noastra de interes fiind piata locala. Ca strategie pentru 2010 avem in vedere lucrari si in afara tarii", a adaugat Dobosi.
Demark Construct a realizat in 2009 o cifra de