UPC Romania, unul dintre cei mai importanti operatori telecom pe piata locala, a terminat anul trecut cu afaceri de 123,4 milioane de euro, in scadere cu 17,3% fata de cele 144,8 milioane de euro de la finalul lui 2008, potrivit raportului financiar al Liberty Global, grupul care controleaza compania.
In ultimul trimestru al anului trecut, afacerile companiei au fost de 31,3 milioane de euro, in crestere cu circa 200.000 de euro fata de cele 31,1 milioane de euro inregistrate intre iulie si septembrie 2009.
“Din punct de vedere operational veniturile relevante pentru UPC Romania sunt cele in lei, intrucat produsele oferite de noi sunt in moneda nationala. UPC a inregistrat in 2009 o crestere de aproape 2% pe segmentul rezidential comparativ 2008. In ceea ce priveste evolutia veniturilor in euro pe anul trecut, trebuie mentionat ca aceasta scadere se datoreaza deprecierii euro in fata leului, care a fost de 17%”, a declarat, pentru Wall-Street, Ariana Badin, director de comunicare in cadrul UPC Romania.
Potrivit raportului financiar al Liberty Global, operatorul de telecomunicatii a inregistrat o scadere a veniturilor pe piata locala in segmentul de business, dar nu sunt oferite date despre procentul pe care il reprezinta clientii companii in afacerile UPC.
De asemenea, conform informatiilor Liberty Global, printre factorii care au dus la scaderea veniturilor UPC in Romania se numara competitia acerba si schimbarile de curs.
“Acesti factori au dus la niveluri mai mici decat cele estimate in privinta veniturilor, fluxului de cash si a numarului de abonati si la scaderi in ceea ce priveste valoarea de cash preconizata”, au mai declarat oficialii Liberty Global in raport.
De altfel, reprezentantii grupului american au afirmat ca nivelul concurentei este ridicat in Europa, dar mai ales in Romania si Ungaria. In Romania si Ungaria, pri