Absolventii apreciaza tot mai mult o combinatie intre componenta academica si cea practica si, cel mai important, vor sa afle lucruri noi, ceea ce poate fi o adevarata provocare pentru reprezentantii scolilor de afaceri, dat fiind ritmul in care evolueaza lucrurile in prezent si, mai ales, contextul economic.
Punctajele obtinute de cele noua scoli sunt in acest caz destul de apropiate unele de celelalte, de la 3,7 pana la 4,8. Absolventii au notat de la 1 (slab) la 5 (excelent) cat de interesante/utile/noi/practice au fost informatiile din cursuri si din bibliografie; au evaluat ponderea exemplelor si a studiilor de caz in cadrul cursurilor, precum si ponderea studiilor de caz cu relevanta locala si a celor cu relevanta internationala.
Asteptarile managerilor romani s-au rafinat in ultima perioada. Ceea ce parea potrivit in anii '90 nu mai este astazi pe lista lor de prioritati, iar piata de MBA trebuie sa tina pasul cu aceasta evolutie.
Pentru managerii care vor sa isi continue cariera in Romania, face mai mult sens sa urmeze cursurile unei scoli care are o componenta internationala. Pe de alta parte, cei care vizeaza cariere in afara granitelor, un MBA local s-ar putea sa nu fie cea mai buna alegere in acest sens.
De asemenea, este tot mai solicitat modelul cursurilor internationale de la scoli de renume, insa neaparat adaptat la specificul pietei locale. Spre exemplu, daca in programele de MBA americane se pune foarte mult accent pe delegare, conceptul nu este foarte dezvoltat in cadrul programelor de pe piata locala.
2009 a adus o noua provocare pentru repzentantii scolilor de afaceri, in conditiile in care managerii au avut nevoie de o programa adaptata la contextul economic dificil. Studiile de caz din anii trecuti au ajuns sa nu mai fie suficiente.
"Pentru 2010 am dezvoltat cursurile de Leadership si am extins cursul de