Ion Lazar, proprietarul companiei International Lazar, unul dintre primii cinci transportatori locali, estimeaza ca afacerile grupului pe care il detine vor urca in acest an cu pana la 10%, la 70-72 de milioane de euro.
In 2009 grupul Lazar si-a redus vanzarile de la aproximativ 85 de milioane de euro cu un an inainte la 65 de milioane de euro, intrucat jointventure-ul Hoedlmayer Lazar si compania Mecanpetrol au avut un volum de business mai mic.
"La Hoedlmayer Lazar este simplu: am avut comenzi bune de la Dacia pentru export, dar inapoi camioanele s-au intors si goale pentru ca nu au mai avut ce automobile sa aduca in tara. La Mecanpetrol s-au redus comenzile din sectorul constructiilor", a spus Ion Lazar.
Vanzarile de automobile pe piata locala s-au redus in 2009 cu 55%, la 130.000 de unitati, ceea ce a adus si o reducere a businessului transportatorilor angajati in operatiunile de aprovizionare.
Mecanpetrol Gaesti, companie din grupul Lazar, este specializata in constructii si reparatii de utilaj petrolier, productia de constructii metalice si piese de schimb, instalatii si accesorii pentru industria extractiva de petrol si gaze.
Potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii grupului, in 2009 businessul Hoedlmayer Lazar, specializata in transportul de autovehicule, s-a redus de la 25 la 18 milioane de euro in timp ce afacerile International Lazar, principala companie a grupului, au scazut cu mai putin de 20%, la 30 de milioane de euro.
Sperante pentru o crestere de pana la 10%
"Dupa cum au demarat activitatile in primele trei luni cred ca in acest an depasim rezultatul din 2009 si ne indreptam, la nivelul intregului grup, spre 70-72 de milioane de euro", a spus Lazar.
In cursul anului trecut sectorul transportului rutier la nivel national a fost afectat de o reducere a volumelor transportate si de o presiune