Programele de pe piata locala de MBA sau Executive MBA sunt fie oferite direct de o institutie straina, fie functioneaza sub forma unui parteneriat intre o institutie locala si una din strainatate.
Absolventii apreciaza interactiunea cu partenerul strain, cu profesorii sau studentii universitatii partenere, precum si calatoriile de studiu in strainatate, ca parte integrata a programului de studiu.
Absolventii au acordat calificative de la 1 (slab) la 5 (excelent) programelor de MBA/EMBA pentru calitatea componentei internationale (echipa de profesori straini, materialele de curs, networking cu studentii institutiei partenere).
O mare parte din managerii romani aleg in continuare scolile de business din strainatate, tocmai pentru profesorii straini si pentru componenta internationala a programului.
Experienta academica si de business a echipei internationale de profesori sunt extrem de apreciate de absolventi, care, pe langa studiile de caz inspirate de pe piata locala, obtin astfel o viziune de ansamblu asupra felului in care se construiesc strategiile de business pe alte piete si in alte tari.
O mare parte a programelor de pe piata locala au echipe formate exclusiv din profesori straini, in timp ce altele au crescut in ultimii ani ponderea profesorilor straini.
Calatoriile de studiu sunt, de asemenea, instrumente foarte eficiente pentru ca studentii sa interactioneze cu cursantii scolii partenere si sa faca vizite in companii de renume din strainatate.
Calatoriile de studiu se desfasoara, de regula, in tara de origine a universitatii partenere. Astfel, Bucharest Business School, care ofera programul Romano-Canadian, ofera un "business trip" in cadrul cursului de business international, care se desfasoara in Canada.
Programul de EMBA oferit de ASEBUSS include o calatorie de studiu in Atlanta - SUA, numita "saptamana rezide