Site-ul care a mâncat Internetul
Facebook devine din ce în ce mai popular: reţeaua de socializare online a început anul 2009 cu 150 de milioane de membri şi număra 200 de milioane în aprilie, apoi în septembrie a adunat 300 de milioane de utilizatori, adică o rată medie de 550000 de înscrieri pe zi. Împreună cu această creştere au apărut şi alte numere: 71% dintre utilizatorii actuali ai Facebook locuiesc în afara Statelor Unite şi mulţi dintre ei sunt mai în vârstă decât targetul iniţial, reprezentat de studenţi. Chiar mai surprinzător decât popularitatea exponenţială a Facebook a fost anunţul că, pentru prima dată, compania producea bani. Nu-i rău, pentru un tânăr de 25 de ani care a renunţat la facultate, , potrivit revistei Time.
FarmVille
Cine şi-ar fi închipuit că aratul şi cultivatul pământului ar putea da dependenţă? Când Facebook a creat FarmVille, în iunie 2009, jocul cu ferma virtuală a fost doar unul dintre miile de astfel de aplicaţii. Până în octombrie, s-au înscris 62 de milioane de oameni, făcând din Farmville cel mai popular joc de pe Facebook, devansând chiar şi Scrabulous, care crease o adevărată isterie în 2008.
Eşecul fuziunii cu Twitter
Mark Zuckerberg, fondatorul şi preşedintele executiv al Facebook, a avut un an destul de bun în 2009. Compania sa a crescut peste aşteptări şi a produs o mulţime de bani. Totuşi, nu putea să depăşească un singur lucru: Twitterul. La sfârşitul anului 2008, Facebook a abordat site-ul pentru o potenţială fuziune.
Zuckerberg a oferit companiei Twitter acţiuni în valoare de 500 de milioane de dolari, dar în martie 2009, Facebook a confirmat zvonurile potrivit cărora reţeaua de microblogging a refuzat oferta, pentru că nimeni nu era sigur cât valorau de fapt acţiunile Facebook.
Cu toate că profitul net al Facebook a fost estimat de analişti la 15 miliarde de dolari, este