Străzile proaste, automobilele care nu dau prioritate, viteza excesivă şi, nu în ultimul rând, tinerii fără experienţă cu motoare prea puternice, pe care le scapă uşor de sub control, sunt considerate cele mai frecvente cauze ale accidentelor cu motociclişti. Un pasionatscrie pe un forum că cel mai mare pericol este la curbe, unde, dacă nu reduci viteza, rişti „să ieşi în decor". Altcineva povesteşte despre un „puştiulică, de cinci luni cu permis moto", care a făcut accident din vina lui. „Oare sunt atât de inconştienţi copiii ăştia? Cine i-o fi cumpărat motorul fără să ştie că îi cumpără un monstru? Chiar nu au minte părinţii ăştia cu bani sau nu le pasă de viaţa copiilor lor?" O altă părere merge pe ideea limitării de putere a motocicletelor pentru cei care n‑au experienţă în conducerea unor vehicule pe două roţi de mare capacitate.
Motoare tari, la 20.000 de euro
Am cerut părerea unui motociclist cu experienţă, care ne‑a vorbit de slaba şcolarizare a puştanilor ce se urcă azi pe primul lor motor. „Şcoala ţine câteva săptămâni, iar proba practică se dă în poligon, fără ca aceştia să fi avut contact cu traficul rutier", spune Cosmin Frăsineanu. La rândul său, preşedintele Asociaţiei Motocicliştilor din România, Dan Popescu, vorbeşte despre multitudinea celor cu scutere, care au în buzunar doar o simplă foaie de hârtie pe care scrie că au făcut nişte cursuri. „Copiii ai căror părinţi sunt motociclişti au frică de accidente", spune interlocutorul nostru.
Sute de mii de motociclişti
În România sunt, la ora actuală, câteva sute de mii de posesori de vehicule pe două roţi de toate categoriile. „Majoritatea românilor îşi cumpără motociclete la mâna a doua." O motocicletă cu preţ mediu ajunge la 7-8.000 de euro, pe când una nou-nouţă, de mare putere, ajunge şi la 20.000 de euro. Ce-i drept, omul nostru zice că, an de an, mai apar