* este tema unui curs de formare continuă Comenius, desfăşurat în Franţa, de care a beneficiat inst. Andreea Pătraşcu, de la Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 48
În săptămâna 14-21 martie 2010, la Paris, s-a desfăşurat cursul de formare continuă Comenius Educaţie interculturală la nivel preşcolar şi şcolar în Europa «Cum să ameliorăm pregătirea pentru convieţuirea în interculturalitate, tipuri de formare a cadrelor didactice, practici pedagogice specifice». Programul formării a fost construit în jurul a cinci axe: Formarea cadrelor didactice, Diversitatea lingvistică şi culturală, Lupta împotriva oricărei discriminări, TIC- în serviciul proiectelor europene, Evaluarea proiectelor. În timpul stagiului au existat intervenţii teoretice, ateliere practice şi schimburi de informaţii privind prezentarea şi confruntarea experienţelor, discuţii cu privire la proiecte, vizite în unităţi de învăţământ, vizite culturale. Scopul cursului a fost să ajute cadrele didactice în a gestiona problematica diversităţii în contextul preşcolar şi şcolar. Stagiul de formare a oferit posibilitatea achiziţionării de competenţe pedagogice necesare unui manangement optim al situaţiilor-problemă, atelierele tematice au permis schimbul de experienţă în cadrul lucrului pe echipe, precum şi punerea în situaţii concrete prin jocuri de rol.
S-a făcut un studiu comparativ între sistemele de învăţământ din mai multe ţări: România, Franţa, Belgia şi Italia, observându-se asemănările, dar mai ales deosebirile dintre acestea. Vizita unei şcoli din Paris a vizat maniera perceperii interculturalităţii de către francezi, aici fiind prezente 28 de naţionalităţi diferite, care convieţuiau în armonie. * este tema unui curs de formare continuă Comenius, desfăşurat în Franţa, de care a beneficiat inst. Andreea Pătraşcu, de la Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 48
În săptămâna 14-