Aproape 25 de milioane de bagaje s-au pierdut, temporar sau definitiv, în aeroporturi în 2009, lucru care a costat companiile de aviaţie 2,5 miliarde de dolari, potrivit Societăţii Internaţionale a Telecomunicaţiilor Aeronautice, citată de Agerpres.
Jumătate dintre aceste pierderi (52%) au loc la transferuri, în timp ce 16% din bagaje n-au fost trimise de pe aeroportul de plecare, relatează SITA, care a folosit date furnizate şi de Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA). Greşeli de etichetare, manipulări greşite se numără şi ele printre cauzele pierderilor, spune un specialist în etichetarea electronică a bagajelor.
Marea majoritate a bagajelor sunt găsite şi predate posesorilor în 48 de ore. Totuşi, 850.000 dintre ele (3,4% din total) nu sunt cerute sau au fost furate. Organizaţia arată că numărul valizelor pierdute este totuşi în scădere cu 23,8% într-un an şi cu 40% din 2007. Aproape 25 de milioane de bagaje s-au pierdut, temporar sau definitiv, în aeroporturi în 2009, lucru care a costat companiile de aviaţie 2,5 miliarde de dolari, potrivit Societăţii Internaţionale a Telecomunicaţiilor Aeronautice, citată de Agerpres.
Jumătate dintre aceste pierderi (52%) au loc la transferuri, în timp ce 16% din bagaje n-au fost trimise de pe aeroportul de plecare, relatează SITA, care a folosit date furnizate şi de Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA). Greşeli de etichetare, manipulări greşite se numără şi ele printre cauzele pierderilor, spune un specialist în etichetarea electronică a bagajelor.
Marea majoritate a bagajelor sunt găsite şi predate posesorilor în 48 de ore. Totuşi, 850.000 dintre ele (3,4% din total) nu sunt cerute sau au fost furate. Organizaţia arată că numărul valizelor pierdute este totuşi în scădere cu 23,8% într-un an şi cu 40% din 2007.