Obtinerea unei viziuni de ansamblu asupra businessului se numara printre principalele argumente care stau la baza deciziei de a investi intr-un program de MBA sau Executive MBA.
Multi manageri foarte buni nu pot avansa ierarhic ca urmare a faptului ca sunt ultra-specializati si nu cunosc businessul intr-o maniera integrata.
Spre exemplu, unui manager financiar ii va fi dificil sa gestioneze o pozitie de vice-presedinte sau CEO, daca nu intelege cum functioneaza fiecare departament asl organizatiei pe care urmeaza sa o conduca. Iar programele de master de business au tocmai acest rol: de a te «plimba» prin toate departamentele unei companii : marketing, financiar, resurse umane, logistica, vanzari etc. Cei mai multi dintre cei care opteaza pentru urmarea unui program de MBA sau Executive MBA vizeaza dezvoltarea abilitatilor de management.
Pe de alta parte, companiile care isi finanteaza angajatii pentru urmarea unui master in afaceri - tot mai putine, de altfel, in ultimele luni, ca urmare a reducerii bugetelor - vor un return on investment cat mai rapid. Mai exact, angajatorii cer ca activitatea absolventilor sa fie semnificativ mai buna.
In esenta, acesta este si scopul programelor de instruire manageriala: sa formeze si sa livreze manageri mai buni.
Printre principalele castiguri identificate dupa absolvire, managerii enumera intelegerea in ansamblu a businessului si a mediului de afaceri, dezvoltarea abilitatilor de a sesiza mai rapid si mai eficient oportunitatile existente pe piata, precum si o abordare strategica a actului de management.
In ceea ce priveste abilitatile «soft», ele sunt mai greu de cuatificat, insa sunt la fel de importante ca si cele de management.
Managerii isi dezvolta dupa absolvirea unui MBA abilitatile de comunicare, de relationare, au mai multa incredere in fortele proprii si isi asuma cu mai mare u