Rand Sherif, CEO-ul Intrebrands, cea mai mare companie de distributie a bunurilor de larg consum, se asteapta ca redresarea consumului sa fie un drum cu suisuri si coborasuri in 2010. Distribuitorul a trecut pe profit in 2009, "cel mai greu an pentru companie".
Sherif afirma ca primele 2-3 luni din acest an au fost o continuare a lui 2009, din prisma conditiilor din piata. "Anul acesta inca vedem dificultati pe piata, atat pentru consumatori, distribuitori si comercianti, cat si pentru Guvern. Nu este inca timpul sa proclamam victoria in lupta cu criza, ar trebui mai degraba sa fim precauti. Vor fi suisuri si coborasuri in redresarea pietei".
Un studiu publicat recent de compania de cercetare de piata MEMRB arata scaderi pe linie in consumul de bauturi si tigarete in ianuarie, comparativ cu prima luna din 2009. Acestea sunt doua dintre cele mai mari categorii din sectorul FMCG (bunuri de larg consum), cu vanzari anuale de peste doua miliarde de euro fiecare.
"Vorbind strict de pietele pe care activam noi, ar putea fi scadere sau stabilizare in consum in primele 2-3 luni din an; nu putem sti exact dinamica consumului pentru ca nu putem aprecia in ce masura cresterea comertului ilicit (in special cu tigarete) a generat declinul volumelor distribuite de Interbrands in acest an".
Cei mai mari furnizori ai Interbrands sunt British American Tobacco, producatorul tigaretelor Kent si cel mai mare jucator pe piata de profil, si Procter & Gamble -producatorul Ariel sau Head & Shoulders si liderul segmentului de bunuri de larg consum nealimentare. Sherif subliniaza ca redresarea pietei depinde foarte mult si de situatia agriculturii in acest an. "2009 a fost un an agricol bun, dar va fi la fel si in 2010?"
Criza i-a prins in plin proces de reorganizare a businessului
Cel mai mare distribuitor din FMCG a trecut de primul hop de pe