Programul de reabilitare termica a blocurilor a resuscitat consumul de adezivi pentru polistiren, dar nu a putut salva piata mortarelor care a fost afectata de scaderea investitiilor de pe piata imobiliara si de reducerea proiectelor de renovari. Pentru 2010, principalii producatori estimeaza o diminuare de 10% a consumului, pentru ca numarul constructiilor noi va fi mai redus si nu sunt perspective de revenire pana la sfarsitul anului.
Piata de mortare uscate a scazut anul trecut cu circa 15-30% in functie de aplicatiile pentru care sunt folosite, cele mai afectate fiind vanzarile de adezivi pentru placari ceramice, in timp ce adezivii pentru polistiren au fost ajutati de programul de reabilitare termica si au scazut doar cu 15%.
Piata era estimata in 2008 la circa 350 milioane de euro, potrivit jucatorilor din piata, insa nu exista date statistice care sa certifice aceasta valoare.
"Estimam o scadere a pietei de adezivi pentru placari ceramice, care au cea mai mare pondere in piata, cu aproximativ 30% in lei si cu aproximativ 25% in volum, fiind cel mai afectat sector. Segmentul adezivilor de polistiren, care a fost influentat pozitiv de programul de reabilitari termice, a inregistrat o scadere de 15%", afirma Lavinia Ciurtin, marketing manager al diviziei de adezivi a Henkel Romania, subsidiara locala a grupului german Henkel.
Piata adezivilor de gresie si faianta este in continuare mai mare decat cea a piata adezivilor pentru polistiren, cu peste 35%, insa in timp diferenta se va mai diminua. Ciurtin considera ca diminuarea investitiilor, blocajul financiar, reducerea creditarii, razboiul preturilor si diminuarea sau blocajul financiar al distribuitorilor sunt principalii factori care au afectat cererea de adezivi in 2009.
Multe date incerte. Pentru anul acesta estimarile nu sunt optimiste pentru ca exista foarte multe date in