Firma Anchor Grup, care a dezvoltat primele doua malluri din Bucuresti - Bucuresti Mall in 1999 si Plaza Romania in 2004 -, a incasat 43 mil. euro din exploatarea celor doua proiecte in 2009, in crestere cu 7% fata de anul precedent, in ciuda faptului ca vanzarile retailerilor au scazut, iar competitia s-a intetit puternic pe piata mallurilor din Capitala.
"Am incasat anul trecut 42,8 milioane de euro din centrele comerciale, reprezentand atat chirii, cat si alte venituri din exploatare. Cresterea a venit atat din deschiderea aripii noi de la Plaza Romania (februarie 2009 - n. red.), cat si din faptul ca strategia noastra este de a creste contractele de inchiriere gradual, in fiecare an. In plus, o parte dintre contracte au expirat si in unele cazuri am obtinut chirii chiar mai bune", a declarat pentru ZF Ibrahim Paksoy, directorul general al Anchor Grup, firma care detine cele doua centre comerciale cu o suprafata inchiriabila cumulata de aproape 85.000 de metri patrati.
Spre comparatie, omul de afaceri Iulian Dascalu a incasat anul trecut 39,9 mil. euro din inchirierea celor patru proiecte Iulius Mall (Iasi, Suceava, Cluj si Timisoara), in timp ce proprietarii Cotroceni Park spera sa incaseze 30 de milioane de euro anual din inchirierea celui mai scump mall din Romania.
Seful Anchor Grup admite insa ca anul trecut numarul de vizitatori a scazut in cele doua malluri, acelasi lucru intamplandu-se si cu vanzarile retailerilor, dar spune ca intre timp situatia s-a stabilizat.
"Anul 2009 nu a fost foarte bun din punctul de vedere al rezultatelor inregistrate de retaileri, dar vanzarile s-au stabilizat. Avem si noi cazuri in care percepem procent din vanzari si aici am fost afectati usor", a mai spus Paksoy.
Daca pentru o buna perioada Anchor Grup s-a aflat intr-o situatie de monopol pe piata mallurilor din Bucuresti, in ultimii ani c