Anul 2010 va aduce reconfigurarea pietei autohtone de leasing, care a scazut cu 72% anul trecut, iar leasingul operational va deveni o solutie de finantare tot mai atractiva in vederea achizitionarii de autoturisme, a declarat, pentru Wall-Street, CEO-ul Porsche Finance Group, Kurt Leitner.
Wall-Street: Cum a evoluat Porsche Leasing in 2009? Care a fost nivelul total al finantarilor comparativ cu 2008?
Kurt Leitner: Comparativ cu scaderea de 72% inregistrata la nivelul pietei anul trecut, Porsche Leasing a reusit sa inregistreze o scadere mai mica de 59%, ajungand la o valoare a bunurilor finantate de aproximativ 121 milioane de euro in 2009, comparativ cu 297 milioane de euro, in 2008.
Wall-Street: Cate contracte noi au fost incheiate anul trecut comparativ cu 2008?
Kurt Leitner: Porsche Leasing a incheiat in anul 2009 un numar total de 7.108 contracte, in timp ce, in 2008, a incheiat 16.323 contracte (ceea ce reprezinta o scadere de circa 56% a numarului de contracte noi incheiate anul trecut n.r.).
Aceast lucru s-a datorat schimbarilor aparute in comportamentul consumatorului, corelate cu actualul context economic. Astfel, clientii prelungesc durata de utilizare a masinilor si amana decizia de a achizitiona un nou autoturism, desi pentru companii, in mod special, mobilitatea ramane un aspect foarte important in desfasurarea activitatilor cotidiene.
Cu toate acestea, Porsche Finance Group a reusit sa ajunga la o cota de piata de peste 20% si sa-si mareasca rata de penetrare in vanzarile importatorului Porsche Romania, ajungand la 46%. Acest lucru inseamna ca aproape fiecare al doilea autoturism VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche sau Bentley a fost finantat prin companiile grupului.
Wall-Street: Ce ne puteti spune despre portofoliul grupului in 2009 si la inceputul lui 2010? Ce tendinte ati observat?
Kurt Leitn