Croaţia se pregăteşte să atragă turişti pe întreaga perioadă a anului, prin congrese, sport şi wellness. În 2009, cota din BIP reprezentată de turism a fost în Croaţia de 14,4 la sută. Ceea ce lipseşte sunt doar investitorii, scrie ziarul austriac Die Presse, citat de Agerpres.
Peninsula Babin Kuk de lângă Dubrovnik este aproape pustie, cel puţin până la Paşti. Doar circa o sută de responsabili din turism mai pot fi văzuţi pe acolo, consultându-se, cu puţin timp înainte de startul sezonului, referitor la cum poate contribui Adriatica şi oaspeţii săi la succesul economic al Croaţiei de anul acesta. Sezonul va fi unul dificil şi dur, constata secretarul de stat din turism Ivo Mujo, arătând că este nevoie de un angajament complet pentru a supravieţui situaţiei actuale. Scopul este acela de a menţine rezultatul din 2009. Problema centrală este însă faptul că, timp de o jumătate de an aproape, abia dacă se rătăceşte vreun oaspete prin Croaţia, aici adăugându-se desigur criza. Cu toate acestea, Croaţia a avut rezultate mai bune decât alte destinaţii de la Marea Mediterană. În primele nouă luni ale lui 2009, în Croaţia a fost înregistrat un număr de rezervări cu circa jumătate de milion mai mare, aşa cum indică datele de la Centrala pentru Turism, un plus de un procent aşadar.
Deşi tendinţa de a merge în concediu cu propriul automobil a fost favorabilă Croaţiei, oaspeţii au lăsat mai puţini bani în ţară. Din cifrele băncii centrale a Croaţiei reiese că turiştii străini au cheltuit în primele nouă luni ale lui 2009 circa 5,8 miliarde euro, în scădere cu 15 procente. Cota din PIB reprezentată de turism s-a redus de la 15,7 (2008) la 14,4 la sută, indică oficiul de statistică.
La simpozionul organizat miercuri, 24 martie, la Dubrovnik, la care au participat camera de comerţ austro-croată, asociaţia investitorilor hotelieri austrieci din Croaţia şi uniune