Sala de şedinţe a Primăriei Municipiului Mangalia a găzduit dezbaterea publică ce reprezintă o etapă în cadrul procesului de emitere a Acordului de Mediu pentru investiţia „Varianta ocolitoare Mangalia".
La întâlnire au participat primarul Mihai Claudiu Tusac, reprezentanţi ai Agenţiei pentru Protecţia Mediului Constanţa, ai societăţii de proiectare SC Consitrans SRL şi ai Consiliului Judeţean Constanţa. În debutul dezbaterii, proiectantul a prezentat varianta finală a şoselei ocolitoare a municipiului Mangalia. Lungimea totală a şoselei va atinge 8 km şi va avea două benzi de circulaţie, cu o platformă de 10 metri. Investiţia face parte dintr-un program cu finanţare europeană (75% UE şi 25% Guvernul României), la care subscriu încă alte 11 oraşe, din care doar şapte vor fi selectate pe criterii tehnice şi de mediu. Reprezentantul APM, Teodor Glăvan a declarat: „Cercetările şi studiile arată că investiţia este benefică şi nu va afecta mediul şi nici cele trei zone protejate, acestea fiind în afara şantierului".
Primarul Mihai Claudiu Tusac a declarat că proiectul nu poate avea decât efecte pozitive, deoarece Municipiul Mangalia s-a mărit, iar traficul greu trece exact prin mijlocul oraşului. Asta înseamnă poluare, zgomot, praf, disconfort pentru locuitori, blocaje rutiere, nu numai în sezonul estival, ci şi în extrasezon.
Dacă proiectul privind construirea şoselei ocolitoare a municipiului Mangalia va face parte din cele şapte selectate, execuţia va dura 24 de luni. Săptămâna viitoare, proiectul va intra în Comisia de Mediu, iar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale va decide care vor fi cele şapte localităţi beneficiare. Comentarii (1) driver : trebuia pusa la acest articol si o harta sau o schita,sa vada locuitorii mangaliei pe unde ar trece vvitoarea sosea de centura... anunta abuz voteaza impotriva voteaza pentru
V