Se spune că zborul cu avionul este unul dintre cele mai sigure moduri de a călători. Culoarele aeriene încă neaglomerate precum şoselele, tehnica ultra-performantă a radarelor şi a modului de operare a aeronavelor te fac să te simţi, cel puţin pentru câteva ore, un om liniştit.
Sentimentul de siguranţă tinde să se sfârşească în momentul în care afli că aterizările sau decolările se fac de pe piste care se termină într-o prăpastie, în munte şi chiar lângă malul mării!
Mai citiţi şi:
Şerban Căpitan: „Oricât de mult ai pilota, stresul zborului încă există”
VIDEO Duşmanii aviaţiei, de la condiţii meteo la terorişti
Adevărul vă prezintă cele mai dificile aeroporturi din lume, acolo unde, pentru a reuşi să ajungă la destinaţie, piloţii au nevoie de toată măiestria şi de toată priceperea pentru a încheia o cursă. Sau de a începe un zbor. Chiar dacă este vorba despre un Airbus, un Boeing ori de un simplu avion cu elice, aterizările şi decolările par, uneori, de domeniul fantasticului.
Maşinile se opresc ca la stop în Saint Martin
Situat la numai câţiva metri de plajă, cu o pistă foarte scurtă, aeroportul internaţional Princess Juliana – Saint Martin este, de departe, locul în care piloţii au mult de lucru pentru a putea pune aeronava la sol în cele mai bune condiţii. Până şi într-o zi cu o vizibilitate foarte bună, vântul crează uşoare turbulenţe, lucru care nu e mereu pe placul pasagerilor.
Acest lucru determină o aterizare destul de periculoasă. Avioanele se apropie foarte jos de pistă, lângă aceasta aflându-se, culmea, chiar o şosea naţională. Astfel, de fiecare dată când aterizează o aeronavă, maşinile sunt nevoite să oprească pentru a nu se lovi de trenul de aterizare al aparatului.
Turiştii de pe plaja Maho sunt, de multe ori, amatori de senzaţii tari şi încearcă să stea cât mai aproape de