Olympus, producator japonez de electronice (produse optice, medicale, echipamente foto si reportofoane), a inregistrat anul trecut 8,5% din piata locala de camere foto estimata la 32 de milioane de euro, potrivit lui Daniel Jarul, managerul filialei locale a companiei japoneze.
Jarul estimeaza pentru acest an circa 35 de milioane de euro pentru piata locala de camere foto, in crestere cu 10% fata de 2009. Olympus vrea sa obtina aproximativ 10% din acest segment.
Potrivit companiei de cercetare GFK Romania, in 2009 piata locala de camere foto a fost in jurul a 34 de milioane de euro, in scadere cu 45% fata de 2008.
Vanzarile de camere foto Olympus au fost in 2009 mai mici cu 30% fata de acum doi ani.
Camerele foto inseamna in jur de 80% din afacerile companiei, restul insemnand vanzarile de reportofoane, accesorii si binocluri.
Pe de alta parte primul trimestru din acest an a dus la o crestere a vanzarilor de camere foto cu in jur de 10% fata de perioada similara din 2009.
Cele mai mari vanzari ale companiei sunt vara, in noiembrie si decembrie, cele cinci luni aducand in jur de 65% din vanzarile dintr-un an. In jur de 10-15% din veniturile companiei sunt realizate prin magazinele online.
“Vanzarile ne-au surprins asteptarile. Dar pentru ca primavara se schimba gama si Romania fiind o tara in care pretul conteaza foarte mult, lichidarile de preturi pot insemna foarte mult pentru vanzari. De asemenea, nu cred ca va fi o scadere mai mare de 5% in primul semestru, iar dupa jumatatea anului cred se va acoperi deficitul si probabil va exista si un plus de 10%”, a declarat pentru Wall-Street Daniel Jarul (foto), reprezentantul in Romania al Olympus.
Pentru filiala locala a companiei japoneze mai lucreaza o persoana care este director de marketing.
Compania a lansat modelul de camera foto E-PL1 din seria PEN, o serie de