Un program mai flexibil, fara limita de timp pentru finalizare si o rata mai mica de absolvire sunt cateva dintre diferentele intre calificarea Chartered Institute of Marketing (CIM) si unele dintre cele mai reputate MBA-uri din lume.
Calificarea CIM, recent introdusa in Romania prin intermediul companiei de training The ExP Group, este echivalentul unui MBA puternic specializat pe marketing. Fata de programele de MBA oferite de scoli precum Harvard si Insead, calificarea in marketing are cateva puncte comune si o serie de diferente:
Asemanari:
• Recunoastere globala: Calificarea CIM este acceptata in 130 de tari, in timp ce MBA-ul de la Harvard este recunoscut in circa 150 de tari
• Retea de membri: 50.000 de persoane au obtinut pana acum calificarea CIM, comparativ cu 56.685 de alumni ai unui MBA la Harvard
• Prezenta pe piata: Atat Chartered Institute of Marketing din Londra, cat si Harvard Business School au in jur de 100 de ani
• Numarul de examene: Pentru obtinerea calificarii CIM, cursantii pot da pana la 15 examene, in functie de nivelul de la care incep si de numarul de examene care le vor fi echivalate datorita experientei de munca. Media de examene la un MBA este de 21
Diferente:
• Costuri: Costurile pentru calificarea CIM se pot ridica la 15.000 euro, incluzand traininguri, manuale si taxele de evaluare. La Harvard Business School, costurile de scolarizare pentru un an se ridica la 50.000 de dolari.
• Rata de absolvire: MBA-urile sunt foarte selective la admiteri, dar odata intrati cursantii la absolvesc intr-un procent foarte mare. La CIM se poate inscrie oricine, inclusiv studentii, insa rata de absolvire la nivel global este de 30-40%.
• Perioada de timp: Un MBA la scolile de top dureaza intre unul si doi ani. Pentru CIM, durata minima este de un an si nu exista o limita de finalizare. In medie, o