"Cand am lansat masina aceasta, in 2007, ne asteptam sa fie un succes. Pentru noi, succes insemna sa vindem 100.000 de masini pe an. Adica 500.000 de masini in cinci ani. Acum, dupa trei ani am atins deja acest obiectiv si ma intreb ce vom face mai departe".
Spusa sub forma de gluma, remarca lui Pierre Loing, vicepresedintele resposabil pentru planificarea produselor in cadrul Nissan Europa, ascunde un sambure de adevar. "Oricate studii avem, cand lansam un produs nou sau mai ales atunci cand intram intr-un nou segment ne asumam un mare risc. Cheltuim bani multi, de ordinul sutelor de milioane de euro, iar profiturile, daca le obtinem, sunt de cateva procente".
Afirmatia facuta in momentul in care pe ecrane rulau imaginile cu noul Nissan Qashqai, care tocmai a fost lansat pe piata romaneasca, este completata de Natacha Trichard, sefa de produs a Qashqai.
"Clientii ne-au spus ca aveau nevoie de o imagine mai aproape de segmentul premium pentru aceasta masina. Aceasta e principala modificare", explica seful de produs al Qashqai.
Intr-adevar, cu exceptia unei noi grile fata si, implicit, un nou look, modelul Qashqai care a aparut saptamana trecuta si in Romania nu aduce schimbari esentiale din punctul de vedere al performantelor dinamice.
"Nici nu aveam foarte multe de schimbat. Cel putin asa ne-au spus cei care l-au cumparat", adauga Natacha Trichard.
Chiar si asa, grila fata, lampile, aripile si capota par acum mai bine bine proportionate decat in cazul variantei precedente, iar la interior masina este mai practica prin cresterea numarului de spatii de depozitare, asa cum este cazul celui aflat in consola centrala si dedicat telefonului mobil sau playerului de muzica.
E vorba doar de niste detalii, e adevarat, dar cum sa nu pastreze japonezii cat mai mult din masina care si la trei ani de la lansare inregistreaza cereri mai mari