Asociaţia Litoral - Delta Dunării propune autorităţiolor locale de pe litoral iniţierea unei taxe de promovare. Taxa se va aplica fiecărui agent economic care desfăşoară activităţi în staţiunile turistice de pe litoral.
Corina Martin, iniţiatorul propunerii, motivează necesitatea introducerii taxei prin faptul că promovarea litoralului românesc a scăzut la jumătate. „În condiţiile în care bugetele autorităţilor locale dedicate promovării turismului s-au redus substanţial, iar bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului alocat acţiunilor de promovare şi organizării de evenimente a scăzut cu 50% fata de anul 2009, apreciem că nu vom mai putea beneficia de acţiuni de promovare a turismului şi de evenimente pe litoral şi în Delta Dunării“, explică preşedintele Asociaţiei Litoral Delta - Dunării.
2..500 de lei, taxa pentru restaurant
Ea mai spune că în lipsă de fonduri nu pot fi organizate evenimente care să atragă turişti la Marea Neagră sau în Delta Dunării. Un alt argument pe care l-a pus în faţă Corina Martin a fost acela că au fost făcute eforturi pentru revenirea celui mai mare touroperator german pe piaţa românească, care să includă în cataloage oferta de evenimente pentru sezonul de vară.
Preşedintele Asociaţiei propune ca fiecare agent economic care activează într-o staţiune turistică - hoteluri, restaurante, terase, cluburi, beach-baruri - să contribuie la promovarea staţiunii turistice prin taxa de promovare, care urmează să fie fixată în funcţie de tipul de activitate prestat.
Nicolae Bucovală deţine un hotel de trei stele în staţiunea Mamaia şi consideră utilă introducerea taxei. „Trebuie găsită o formă de promovare a litoralului şi dacăa sta înseamnă să plătim o taxă în plus, o vom face. Însă nu doar hotelierii trebuie să plătească, ci şi proprietarii de restaurante, terase şi magazine, măcar 1.500 – 2.500 de lei, î