Retailerul de produse do-it-yourself Praktiker România a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 257,6 milioane euro, în scădere cu 15,7% faţă de valoarea din 2008, de 305,6 milioane euro. Variaţia negativă faţă de intervalul precedent este aproape în totalitate rezultată din deprecierea leului faţă de moneda europeană, depreciere care a depăşit anul trecut 15%. Exprimată în moneda naţională, cifra de afaceri a companiei a fost de 1,091 miliarde lei, cu 3% sub valo
Retailerul de produse do-it-yourself Praktiker România a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 257,6 milioane euro, în scădere cu 15,7% faţă de valoarea din 2008, de 305,6 milioane euro. Variaţia negativă faţă de intervalul precedent este aproape în totalitate rezultată din deprecierea leului faţă de moneda europeană, depreciere care a depăşit anul trecut 15%. Exprimată în moneda naţională, cifra de afaceri a companiei a fost de 1,091 miliarde lei, cu 3% sub valoarea raportată pentru anul 2008, de 1,125 miliarde lei.
„Restrângerea consumului, apărută pe fondul crizei economice de anul trecut, a dus la scăderea puternică a pieţei do-it-yourself. Impactul produs asupra cifrei noastre de afaceri a fost însă mult sub procentul de comprimare a pieţei. În 2010, prioritatea noastră rămâne continuarea planului de consolidare, cu accent pe reţeaua pe care o deţinem deja şi păstrând o abordare selectivă a oportunităţilor de expansiune, adaptată la condiţiile actuale ale pieţei”, a declarat Monica Hodor, director general interimar Praktiker România.
Vânzările nete ale Praktiker România au atins în 2009 nivelul de 1,049 miliarde lei, ceea ce înseamnă o scădere de 2,6% faţă de 2008, când au fost de 1,077 miliarde lei. Praktiker România raportează astfel pentru prima dată de la începutul activităţii o scădere uşoară a vânzărilor nete, în condiţiile restrângerii puternice a consumului şi a une