Compania Microsoft testează o tehnologie cu ajutorul căreia speră să cucerească lumea „gamerilor”. Jucătorul nu are nevoie de joystick, de tastatură sau de volan, întrucât mişcările corpului, vocea sau manevrarea unor obiecte din casă sunt interpretate drept comenzi.
Microsoft a prezentat noua tehnologie în iunie 2009, sub forma unui proiect aflat în fază de testare. Atunci era vorba despre aproximativ 1.000 de dispozitive compatibile consolei Xbox 360, care erau gata şi urmau să fie amplasate în casele unor persoane angajate să le folosească pentru a depista eventualele defecte. Acum testele au dat rezultate şi, conform planurilor anunţate de managerii companiei, complexul Xbox 360 - Natal a intrat în fabricaţie de serie şi va fi lansat anul acesta, de Crăciun.
Noutatea conceptului constă într-un dispozitiv periferic adăugat consolei Xbox 360, care se montează sub ecranul televizorului şi care îl filmează pe jucător. Programul interpretează mişcările şi cuvintele rostite de acesta, iar jocul răspunde în timp real comenzilor primite. Rezultatele sunt spectaculoase, iar interacţiunea cu personajele de pe ecran face distracţia mult mai interesantă decât în forma clasică. Pe lângă faptul că tânărul gamer este implicat fizic, în sensul că dă din mâini şi din picioare în loc să stea nemişcat pe un scaun, el interacţionează şi verbal: personajele de dincolo de ecran sunt capabile să răspundă şi să se mişte de parcă ar fi parteneri reali de joc.
Scanare cu infraroşii
Mult râvnitul dispozitiv periferic arată ca o cutiuţă lungă de 23 de centimetri, care se montează pe latura de jos a LCD-ului. El este, de fapt, un senzor de adâncime, care combină un proiector de unde infraroşii şi un senzor CMOS monocromatic, ceea ce îi permite softului Natal să „vadă" 3D şi să „înţeleagă" mişcările jucătorului.
Distanţa faţă de jucător se poate seta şi, în acest