La 27 martie 1990 s-a înfiinţat Întreprinderea de publicitate turistică "Publiturism". Printr-o hotărâre a Guvernului României, publicată în Monitorul Oficial, întreprinderea din subordinea Ministerului Turismului prelua activitatea Agenţiei de publicitate turistică din cadrul ONT "Carpaţi", a redacţiei revistei România pitorească şi a publicaţiilor turistice din cadrul Editurii "Sport-Turism". Se urmărea popularizarea zonelor turistice din România în rândul străinilor, prin pliante, broşuri, ghiduri, dar şi cataloage şi albume. Românii urmau să cunoască nouă faţă a turismului autohton din reclamele radio şi tv, dar şi din materialele tipărite răspândite prin fabrici şi instituţii.
Tot la 27 martie, Ministerul Comerţului Exterior emitea un ordin privind autorizarea operaţiunilor de export şi import. Acesta avea ca scop uşurarea acordării autorizaţiilor şi eficientizarea modului de realizare a operaţiunilor de import-export.
Hotărâre privind înfiinţarea Întreprinderii de publicitate turistică "Publiturism"
Guvernul României hotărăşte:
Art. 1 - Pe data prezentei hotărâri se înfiinţează Întreprinderea de publicitate turistică "Publiturism", având personalitate juridică, cu sediul în Bucureşti, în subordinea Ministerului Turismului, cu structura organizatorică prevăzută în anexă.
Art. 2 Întreprinderea "Publiturism" se constituie prin preluarea activităţii Agenţiei de publicitate turistică din cadrul ONT "Carpaţi" Bucureşti, a redacţiei revistei România pitorească şi a publicaţiilor turistice din cadrul Editurii "Sport-Turism".
Art. 3 Întreprinderea "Publiturism" are ca obiect de activitate organizarea şi efectuarea publicităţii şi reclamei interne şi externe, precum şi realizarea materialelor publicitare pentru activitatea de turism, şi anume:
- elaborarea şi tipărirea de reviste de turism, album