Avem cele mai multe microbuze maxi-taxi din România, raportat la numărul de locuitori, iar edilii vor să tragă pe dreapta jumătate dintre ele. Transportatorii privaţi se apără spunând că pe trasee pot circula doar microbuze noi, nepoluante şi atacă transportul cu troleibuze.
Uniunea Europeană pune accentul pe dezvoltarea sistemelor de transport electric, considerându-se că răspund cel mai bine celor trei parametri definitorii: "ecologie, economie, ergonomie".
Un exemplu este proiectul "Electric Vehicles în Urban Europe", lansat în 10 decembrie 2009, care se doreşte a fi o punte de legătură între municipalităţile ce dispun de transport electric şi cele dornice să implementeze această formă de transport ecologic.
La Galaţi, Transurb SA, societatea de transport local, a achiziţionat 30 autobuze şi 10 troleibuze MAZ, iar în 2010, se intenţionează completarea parcului auto prin cumpărarea a cel puţin 10 autobuze.
Primarul Dumitru Nicolae a declarat însă că nu va aloca bani în acest sens, deci gălăţenii sunt pe cont propriu când este vorba să se deplaseze prin oraş.
"Din păcate, aceste proiecte nu pot fi eficiente fără o strategie coerentă a Primăriei în domeniul transportului public. Municipiul este realmente invadat de dube, care piratează vehiculele societăţii Transurb prin suprapunerea peste traseele acestora şi prin nerespectarea unor programe de circulaţie", ne-a declarat preşedintele Asociaţiei Transira, inginerul Silviu Sântea.
Discriminarea persoanelor cu dizabilităţi
Facilitarea accesului în vehicule a persoanelor cu dizabilităţi este ignorat în municipiul Galaţi.
Excepţie face doar societatea de transport local, al cărui parc auto are în prezent autobuze care permit accesul persoanelor cu handicap.
Conform calculelor asociaţiei Transira, municipiul Galaţi are, la ora actuală, cel mai mare procent de microbuze