În ciuda indicatorilor macroeconomici negativi, unul din primele sectoare care va ieşi din criză va fi cel al luxului, susţin reprezentanţii industriei locale, care se bazează în calculele lor pe cei 10.000 de români cu venituri de peste un milion de euro fiecare. Vânzările de îmbrăcăminte, accesorii, bijuterii şi ceasuri, dar şi cele ale hotelurilor de lux şi ale centrelor spa îşi vor îmbunătăţi vânzările anul acesta, astfel că România va fi, alături de Serbia şi po
În ciuda indicatorilor macroeconomici negativi, unul din primele sectoare care va ieşi din criză va fi cel al luxului, susţin reprezentanţii industriei locale, care se bazează în calculele lor pe cei 10.000 de români cu venituri de peste un milion de euro fiecare.
Vânzările de îmbrăcăminte, accesorii, bijuterii şi ceasuri, dar şi cele ale hotelurilor de lux şi ale centrelor spa îşi vor îmbunătăţi vânzările anul acesta, astfel că România va fi, alături de Serbia şi posibil Cehia, printre primele ţări în care acest sector revine pe o tendinţă ascendentă, este concluzia unui studiu realizat de CPP Management Consulting, care subliniază potenţialul de dezvoltare al pieţei luxului în România, datorită perspectivelor de revenire a economiei pe creştere şi comportamentului „latin“ de consum al populaţiei. Este paradoxul deja bine cunoscut al unei ţări în care extremele sunt dominante. În schimb, Ucraina, Bulgaria şi Slovenia ar putea vedea o revenire a acestei pieţe abia anul viitor, se mai arată în studiu. „Anul trecut, vânzările au scăzut, în medie, cu circa 25% faţă de anul precedent, segmentele auto şi ambarcaţiuni înregistrând căderi cu până la 70%. Noi sperăm ca, în 2010, piaţa în ansamblu să revină la nivelul anului 2007“, spune Oliver Petcu, managing director al CPP. Însă cele două pieţe care au fost cel mai grav afectate de criză nu îşi vor reveni anul acesta, spre deosebire de afaceri